Как да използвате социалните мрежи за изследване на ключови думи?
от Иван Георгиев
05.03.2023
Социалните мрежи предлагат богато разнообразие от данни за SEO професионалисти, които да използват. Ето няколко начини как да използвате социалните мрежи за изследване на ключови думи.
-Нуждаете се от нови ключови думи за насочване?
-Да, ние също!
Ако ви е омръзнало да използвате едни и същи ключови думи като всички останали, време е да се задълбочите в социалните мрежи.
Знаем, че социалните мрежи може да не са първото нещо, което ви идва наум, когато мислите за изследване на ключови думи, но могат да бъдат страхотен източник за ключови думи.
Ето защо е така:
Обикновеният човек прекарва близо три часа от деня си в социалните мрежи, а социалните платформи непрекъснато събират информация за това какво правим, кой ни харесва, къде отиваме и какъв тип съдържание ни кара да кликваме.
Нека да разгледаме няколко начина, по които можете да използвате социалните мрежи, за да разкриете ключови думи, за да вдъхновите съдържание, да насочите реклами с PPC или за SEO.
Facebook е мястото, където повечето от нас споделят подробности за живота си, работата си, какви предавания харесват, какви теми ни интересуват и какви продукти купуваме.
Съвет: Групите във Facebook са друг чудесен източник за ключови думи.
Потопете се във функцията за търсене на Twitter. За да намерите интересни теми, отидете в раздела „проучване“. Ще видите няколко опции - обърнете специално внимание на темите под „за вас“ и „тенденции“. Това са теми, за които говорят хората във вашия район и индустрия.
Търсете в Instagram хаштегове, за да откриете подходящо съдържание. Отидете в Instagram и потърсете ключови термини, към които искате да се насочите, след което разгледайте другите хаштагове, които потребителите добавят към публикациите си.
Да предположим, че искате да публикувате за SEO съдържание. Потърсете #SEO, след това разгледайте хаштаговете, които последните публикации използват. Търсенето на всеки от тези хаштагове ще ви осигури още повече ключови думи.
Използвайте функцията за автоматично завършване на търсене на YouTube. За да намерите свързани ключови термини, въведете основния термин и вижте какво предлага YouTube.
Тенденциите за търсене на ключови думи в Pinterest. Подобно на други търсачки, Pinterest връща резултати въз основа на съдържанието, с което потребителите са най-склонни да взаимодействат.
Например, търсенето “проучване на ключови думи” връща много съдържание за това как да се анализират ключовите думи, да се използват безплатни инструменти и да се правят изследвания специално за органичен трафик.
Слушайте какво казват влиятелните лица на Linkedin. Под влиятелни лица имаме предвид лицата, от които най-много се интересуват потребителите на платформата. Linkedin има над 722 милиона потребители и се радва на рекордни нива на ангажираност.
Има няколко начина да използвате Linkedin за изследване на ключови думи, включително следене за какво говорят влиятелните лица.
Подобно на YouTube и Instagram, можете също да използвате функцията за автоматично попълване на Linkedin, за да намерите свързани термини.
Социалните мрежи и търсенето на ключови думи за SEO вървят ръка за ръка. Социалните мрежи и търсенето на ключови думи за SEO не са толкова различни, колкото си мислите. Разбира се, социалните мрежи не са пряк фактор за класиране, но те се допълват.
Социалните мрежи могат да ви помогнат да разберете по-добре от какви теми се интересува вашата аудитория, какво публикува и къде са най-активни.
Социалните мрежи и SEO са по-добри заедно!