Как работят алгоритмите на Instagram?
от Update.bg
05.03.2023
Изпълнителният директор на Instagram Адам Мосери публикува статия, обясняваща как алгоритмите класират съдържанието, показвано в профилите на потребителите.
Публикация в блога, написана от изпълнителния директор на Instagram Адам Мосери, обяснява как съдържанието се класира за потребителите в различни раздели на приложението.
Няма един алгоритъм, който да класира цялото съдържание в Instagram, казва Мосери.
Всяка част от приложението - Feed, Explore, Reels и Stories има свой собствен алгоритъм. Съдържанието се класира във всеки от тези раздели въз основа на начина, по който потребителите ги използват.
Как работят алгоритмите за Feed и Stories?
Алгоритмите за Feed и Stories подреждат последните публикации, споделени от тези, които потребителят следва.
Хиляди сигнали се използват за определяне на реда, в който да се показва съдържанието.
Мосери казва, че това са най-важните сигнали в основната въртележка, свързани с Feed и Stories:
Информация за публикацията: Това включва колко популярна е тя, колко харесвания има, кога е публикувана, откъде е публикувана и други общи подробности.
Информация за създателя на съдържание: Това включва колко ангажимент е получил създателят през последните няколко седмици.
Активност на потребителя: Включва сигнали от скорошната активност на потребителя в Instagram, например колко публикации са харесали.
История на взаимодействие на потребителя със създателя на съдържание: Пример е дали потребителят и създателят на съдържание са коментирали публикациите един на друг.
Оттам алгоритмите се опитват да предскажат колко е вероятно потребителят да взаимодейства с публикацията.
Колкото повече аудиторията ви се ангажира с дадена публикация, толкова по-добре се представя тя. За целта аудиторията ви трябва:
- Да прекара няколко секунди на публикацията.
- Да коментира публикацията.
- Да хареса публикацията.
- Да запази публикацията.
- Да посети профила, от който е публикацията.
Има някои случаи, когато алгоритъмът взема предвид и други фактори. Например Feed-a в Instagram ще избегне показването на твърде много публикации подред, публикувани от един и същи профил.
Как работи алгоритъмът на Instagram Explore?
Алгоритъмът на Instagram Explore класира съдържанието в отделна емисия от акаунти, които потребителят вече не следва.
Той работи по подобен начин на основния алгоритъм зa Feed-a, като събира сигнали от публикации, които потребителят е харесвал, запазил или коментирал в миналото.