Какво е email sequence? Част 2 + примери

Деница Чолакова

от Деница Чолакова

15.05.2023

Прочетете Част 1

Сега, след като разбрахте какво представлява email sequence и как работи, можете да започнете да обмисляте как да я използвате във вашата имейл маркетинг стратегия.
Ето няколко идеи, за да започнете:

Еmail sequence за изоставена количка.

Еmail sequence за изоставена количка е подходяща за онлайн магазините, защото увеличават продажбите. Вашите клиенти може да искат да купят артикули от вашия онлайн магазин, но всеки е толкова разсеян и забързан в днешното ежедневие. Хората добавят артикули в количките си и забравят за тях или спират процеса на плащане по някаква причина, варираща от търсене на по-добри цени при конкуренцията до запазване на артикулите за покупка по-късно. Какъвто и да е случаят, артикулите, добавени в количката, лесно могат да бъдат забравени, и от вас зависи да напомните на клиентите, че ги очакват страхотни продукти. Еmail sequence за изоставена количка ще включва няколко отделни имейла. Първият може просто да напомни на клиента, че има чакащи артикули. След това, след определен период, ако клиентът не предприеме действие, можете да му изпратите втори, който му предлага отстъпка ако се върне и закупи продуктите. Вашият имейл за изоставена количка може да показва продуктите, останали в количката, техните цени и всички намаления на цените, които предлагате, ако завършат плащането в рамките на определен период от време. Освен това, ако добавите обратно броене към имейла си, можете да накарате клиентите да почувстват, че трябва да действат незабавно, увеличавайки драстично продажбите си.

Еmail sequence за добре дошли.

Еmail sequence за добре дошли ви позволява да комуникирате директно с нови клиенти. Това е вашият имейл с първо впечатление, който ви позволява да представите вашия бизнес и неговите продукти и услуги. Вашите имейли за добре дошли трябва да са положително изживяване, но не трябва да са особено дълги. Вместо това можете да информирате потенциалните си клиенти за следващите стъпки или просто да ги приветствате с добре дошли.

 

Еmail sequence за повторно ангажиране

Еmail sequence за повторно ангажиране ви позволява да представите продуктите си и да привлечете клиенти обратно към уебсайта си. Например, ако клиенти не са правили скорошни покупки, можете да им изпратите имейл, за да им напомните за вашите страхотни предложения за продукти и услуги. Всички индустрии, включително B2B и онлайн магазини, могат да се възползват от Еmail sequence за повторно ангажиране. Например, онлайн магазин може да изпрати имейл за повторно ангажиране, предлагащ отстъпка на клиенти, които не са правили покупка от няколко месеца. Междувременно B2B бизнес може да изпраща имейли до потенциални клиенти, които не са отваряли или отговаряли на имейлите си за продажби известно време.

Upsell & cross-sell email sequence

Upsell & cross-sell email sequence са от решаващо значение за всеки D2C или B2C бизнес. Когато знаете какво клиентите обичат да купуват, можете да им предлагате подобни, по-скъпи продукти. С email sequence можете да Upsell & cross-sell на клиенти, които са направили скорошна покупка. Разбира се, тези имейли също не трябва да са твърде sale насочени; вместо това можете да им изпратите продуктови препоръки въз основа на минали покупки, с изображение на продукта, цена и ключови предимства и характеристики.

Еmail sequence за обратна връзка

Еmail sequence за обратна връзка ви позволяват да събирате клиентски отзиви и обратна връзка, за да подобрите всички аспекти на вашия бизнес. Например, можете да използвате вашата обратна връзка, за да подобрите обслужването на клиентите, маркетинговите стратегии и продуктите. За съжаление, не всеки ваш клиент иска да отдели време, за да сподели обратна връзка с вашия бизнес, особено ако не направите процеса възможно най-опростен. Еmail sequence за обратна връзка може да се състои от два или повече имейла, които искат продукт, услуга, обслужване на клиенти или обща обратна връзка за вашия бизнес. Можете да улесните процеса, като им позволите да отговорят директно на имейла или като щракнете върху оценка със звезди на уебсайта си. Ако клиентите не отговорят на първоначалния ви имейл, можете да изчакате няколко дни и да им изпратите друг имейл, който може да включва стимули и оферти в замяна на отзиви. Разбира се, не трябва да ги подкупвате, за да ви дадат положителна оценка, но можете да им дадете отстъпки за споделяне на честна обратна връзка с вашия бизнес. Ако вашите клиенти не отговорят след това, обикновено е най-добре да ги оставите и да не им изпращате твърде много имейли, защото това може бързо да доведе до отписване. Ако обаче клиент ви предостави обратна връзка, можете да му изпратите имейл с благодарност с обещания стимул.

Ако имате нужда от помощ, не се колебайте да се свържете с нас при първа възможност.

Още от журнала

icon-swipe