Маркетинг по време на криза – да кажем ДА!

Update.bg

от Update.bg

06.02.2022

Маркетинг за всеки

Рекламата е онази водеща сила в пазарния бизнес, без която не можем дори и по време на криза. Дори в такива времена тя е още по-необходима. Реалността обаче днес е малко по-различна. Бизнесите, притиснати от ниските продажби заради Ковид ситуацията, а сега и от повишаващите се енергийни разходи, започват ограничаване първо на рекламните бюджети. И тук идва една от най-големите им грешки! Защото бизнесът и рекламата са като брачни партньори – паснат ли си веднъж са заедно за цял живот. И единият без другия трудно може да оцелее. Светкавичното развитие на пазара и Интернет още повече подсилва тази връзка. И ако в началото на своя живот рекламата беше луксозна услуга, която можеха да си позволят само най-големите компании, то днес картината не просто се променя. Тя вече е съвсем друга. Традиционният маркетинг преживява своята велика трансформация чрез ежедневно проникващите нови дигитални инструменти, които позволяват на рекламата и бизнесите да се извисят на едно ново ниво, в една нова вселена. А разходите за този тип услуги всъщност са доста по-ниски, отколкото за телевизионна или билборд реклама. Днес вече съществуват много начини да представиш бизнеса си в онлайн пространството. Социални медии, PPC, имейл маркетинг, съдържание, SEO, Google реклами и още, каналите се разрастват с всеки изминал ден. Всеки от тях има различни функции, различна аудитория и може да съдейства на бизнеса по различен начин.


Пост във Facebook

Социлани мрежи и мейли – какво толкова трудно има?“ Това е въпросът, който си задават огромна част от бизнесите, тъй като наистина няколко поста в социалките и някои друг мейл до клиентите едва ли е голяма философия. Защо изобщо е нужно да се отделят средства и да се занимаваме с дигитална агенция, като можем сами да си управляваме Фейсбук страницата? Това са излишни пари. Ето само някои от фразите, с които бизнесът, който решава, че може сам да се справи, си подлива вода. Всъщност дигиталният маркетинг е много повече от 2-3 мейла, няколко поста в социалките и продуктови описания. Да не споменаваме колко много хора не правят разлика между органичен пост и платена реклама. Не всеки го може. На първо място, говорим за маркетинг, макар и в контекста на дигиталния свят. За да бъде адекватен и реално да даде максимални и положителни резултати, този процес има нужда да стартира с медийно планиране. Да, не изглежда толкова трудно да решим кога ще правим постове, нали? Ефективното медия планиране се обляга на статистики, на базата на които се изграждат определни очаквания за бъдещите резултати. Една дигитална агенция с опит и то в различни сфери и бизнеси, би могла да подготви адекватно планиране, поради наличната информация относно поведение, активност и очаквания на аудиторията. Може би си мислите, че е добре да си качите пост в 00:00 часа, защото на сутринта всички ще видят първо него? Всъщност важна е активността на потребителите в момента на поста, тъй като много бързо той ще бъде изместен от друго съдържание, и може да не достигне и до половината от аудиторията. В процеса на планиране се определя и типът съдържание, както и самите дигитални инструменти, които ще се използват. За едни бизнеси Facebook и Instagram могат да са много подходящи, но съществуват специфични аудитории, продукти и сфери, които няма да паснат в тези платформи. Има и такива като алкохолът и цигарите, които са забранени за реклама в социалните мрежи. Колкото и големи да са възможностите на Интернет, съществуват ограничения, политики и специфики, които бизнесите трябва да познават, преди да решат да се представят в този свят. И ако си мислите, че с прочитането на няколко общи условия, проблемът ви е решен, отново бъркате.

За пример само ще споменем, че политиките за ползване се променят почти еждневно. Особено що се отнася до Facebook. Алгортмите – също. Често дори на специалистите по маркетинг им се налага да отделят малко повече време в проучване на новостите из мрежите, а какво остава за някой напълно нов в тази среда?


Превърнете дефекта в ефект

Много бизнеси, които и преди бяха на ръба, бяха принудени да ограничат разходите си. Но както вече споменахме, разходите за дигитален маркетинг всъщност са далеч по-малки от всеки друг тип реклама. А възвращаемостта и резултатите са главоломно по-големи. Самият факт, че при вземането на решение да използвате агенция за дигитален маркетинг, ви дава възможност да се възползвате не от един, а от стотиците възможни канали за реклама, всъщност е доста показателен. Управление на сайта, SEO оптимизация, управление на социални профили, имейл маркетинг и още, и още, са услуги които на първо място изискват познания на средата, аудиторията, конкуренцията, практиките и още. Сериозните играчи осъзнават това и успяват да пресметнат, че времето, усилията и косвените разходи, които ще им спести работата с агенцията, са оправдан разход, който ще им донесе много повече ползи и по-голяма възвръщаемост. Факт е, че винаги има възможност да попаднете на грешното място, но всъщност едно лично проучване би било достатъчно, за да може да изберете своя подходящ партньор.


Бъдете различни и умни

Всеки иска да спести някои друг лев и релано в момента отлива на клиенти на пазара може да бъде огромен плюс за вас. На първо място, конкуренцията променя маркетинговата си стратегия и ще бъдете не една, а поне три крачки пред нея. Освен това отливът на конкуенцията понижава цената на рекламата. За пример, много бизнеси спряха да работят с инфлуенсъри по време на пандемията, което доведе до понижаване на техните цени. А много от добрите агенции работят с добри инфлуенсъри. Разходи ще има – вие решавате какви да бъдат те. В крайна сметка вие ще направите тези разходи под една или друга форма. Бизнесът ви няма как да съществува без реклама. Въпросът е колко ще ви струва тя? Дали ще си позволите малко по-високи разходи за работа със специалист, който ще повиши резултатите и печалбата ви? Или ще изгубите време, пари и възможности, защото сте решили, че “ И сам войнът е войн“? Умният бизнес винаги търси партньори.


Важни са резултатите

Когато говорим за маркетинг и бизнес, най-важни са резултатите. Необходимо е ясно да се пресметне обхватът, получен от платената реклама и публикациите в блоговете, микроблоговете, по форумите – не оставяйте това на случайността. Ясно представяне на целевата аудитория, нейната активност и нужди. Кога е активна, кога и как реагира на вашите послания? Кога си спомнят за вашия продукт/услуга? Какво влияе върху нейния избор? Тези и много, много други въпроси имат нужда от точните отговори. И лутането в тях може да ви коства много повече от разходите, които ще направите, за да наемете специалист в областта. Опитът си казва думата. Не случайно маркетингът е обособен като отделна сфера, в която в момента има адски много работещи, но както и в медицината, само най-добрите стават специалисти. И разбира се, са най-търсени. Познаването на спецификата на пазара, на поведението на потребителите, на конкуренцията, на икономическите принципи – всичко това и още много, много други фактори, правят тази на пръв поглед толкова елементарна, а всъщност толкова комплексна област, един от най-важните елементи в пазарното развитие. Дигиталните агенции работят с много и различни клиенти. Те имат възможността и привилегията за поглед върху различни бизнеси, аудитории, сфери и изобщо, разнообразие от поведения, бизнес модели и инструменти, с които могат да окажат сериозно влияние върху пазара. Светът става все по-обширно пространство и възможностите за развитие на бизнеса са неограничени. Ограничението идва, когато ние решим, че е нужно да го направим. Днес вече рекламата е не просто лукс Тя е задължителна, защото вниманието на потребителите е почти невъзможно да се задържи. Затова не рискувайте, доверете се на специалист! Маркетингът по време на криза може не просто да запази, а дори да спаси бизнеса. Стига да се прилага правилно.

 

Ако имате нужда от помощ с изработката на уеб сайт или поддръжка на социални мрежи не се колебайте да се свържете с нас при първа възможност.

Още от журнала

icon-swipe
КОНТАКТИ