Най-добрите дигитални маркетингови стратегии за ресторанти

Станислава  Кавръкова

от Станислава Кавръкова

03.04.2023

Тъй като ресторантьорската индустрия става все по-конкурентна, за собствениците на ресторанти става все по-трудно да привличат вниманието на хората и да достигат до повече клиенти. Доскоро ресторантьорската индустрия зависеше изцяло от традиционните форми на маркетинг, но дигитализацията напълно промени това. Сега ако ресторантите искат да достигнат до повече хора, те трябва да присъстват там, където са клиентите им - онлайн.

През последните 7 години, екипът на Update.bg успя да трансформира присъствието на редица ресторанти в България. Затова в тази статия ще Ви споделим най-важните тенденции в дигиталния маркетинг за ресторанти през 2023 г.

 

1.Създайте добър уебсайт.


Ресторантите винаги обръщат най-голямо внимание на интериора и менюто си. Защо? Защото това е първото нещо, което клиентът вижда, когато ги посети. Вашият уебсайт е вашето дигитално представяне. Ако не направите добро първо впечатление, едва ли ще имате шанс за второ такова. Като се има в предвид, че 77% от хората търсят ресторанти онлайн, то вашият уебсайт ще е първата допирна точка, която клиентите ще имат с вашия ресторант.

2.Подобрете SEO оптимизацията на вашия уебсайт.


Оптимизацията за търсачките помага вашия уебсайт да се класира по-добре при търсене в Google, а това играе важна роля в откриването на вашия ресторант.

 

3.Увеличете последователите си в
социалните мрежи.


Социалните мрежи са един от най-важните инструменти за ресторантите. Това са едни от най-бързо развиващите се платформи, достигащи до най-много потребители. Да бъдеш актуален в социалните мрежи се превърна в предпоставка за успех на всеки ресторант. Затова е ясно, че ако не изграждате присъствието си в тях, пропускате много клиенти. В последно време платформи като Facebook и Instagram започнаха да идентифицират нуждите на бизнеса и въведоха много полезни функции, за да му помогнат да достигне до повече клиенти.

 

4.Използвайте имейл маркетинг.


Имейл маркетингът може да бъде чудесен инструмент, с който да поддържате връзка с вашите клиенти. Тайната зад успешната стратегия за този вид маркетинг е персонализирането. Опитайте се да създадете персонализирани кампании, които да отговорят на интересите и нуждите на вашите клиенти. 

 

5.Оптимизирайте профила си в Google My Business.


Google е най-използваната платформа за търсене. За да помогне на фирмите да се свързват по-ефективно с клиентите си чрез резултатите от търсенето, Google използва бизнес профил, известен също като Google My Business, който включва името на фирмата, работно време, адрес, уебсайт, отзиви, снимки и др.

6.Следете отзивите за ресторантите си.
Отзивите са много полезен инструмент, както за ресторанта, така и за клиента. Добрите отзиви носят сигурност за потенциалните клиенти, докато лошите могат да бъдат катастрофални за бизнеса Ви. Добре е да следите отзивите си като поощрявате положителните и отговаряте на отрицателните. Редовното отговаряне на отзивите показва на потенциалните клиенти, че собствениците на този ресторант се интересуват от това, което казват клиентите му. Това би помогнало за изграждането на доверие към вас и увеличава вероятността хората да посетят ресторанта Ви.

 

7.Поддържайте своето онлайн присъствие.


Като бизнес е важно да поддържате онлайн присъствието си в интернет и да се уверите, че цялата налична информация за вашия ресторант е точна и актуална. Това включва не само вашия уебсайт, но и други места, на  които ресторантът Ви може да бъде посочен. Извършването на бързо търсене в Google за вашия ресторант ще Ви покаже всички места, където той има онлайн присъствие.

 

8.Създайте рекламна кампания в интернет.


Чудесен начин да разширите своята клиентела и да увеличите оборота на вашия ресторант е да създадете рекламна кампания в социалните мрежи и Google. При правилно таргетиране, рекламата във Facebook и Instagram би достигнала до нови потенциални клиенти.

 

9.Измерете вашите резултати.


Да приемем, че сте използвали правилно всички маркетингови стратегии за вашия ресторант. Как ще разберете дали ресурсите и времето, което отделяте за това, помага на вашия ресторант да спечели повече приходи? В крайна сметка основната цел на тези маркетингови стратегии е да Ви помогнат да увеличите печалбата си. Важно е да следите как се представя всяка една от стратегиите и коя работи по-добре за Вас, за да знаете в коя посока да отделите повече време и средства.

 

 

 

 

Още от журнала

icon-swipe