Как работят алгоритмите на Instagram?

Как работят алгоритмите на Instagram?

Как работят алгоритмите на Instagram?

Изпълнителният директор на Instagram Адам Мосери публикува статия, обясняваща как алгоритмите класират съдържанието, показвано в профилите на потребителите.

Публикация в блога, написана от изпълнителния директор на Instagram Адам Мосери, обяснява как съдържанието се класира за потребителите в различни раздели на приложението.

Няма един алгоритъм, който да класира цялото съдържание в Instagram, казва Мосери.

Всяка част от приложението - Feed, Explore, Reels и Stories  има свой собствен алгоритъм. Съдържанието се класира във всеки от тези раздели въз основа на начина, по който потребителите ги използват.

Как работят алгоритмите за Feed и Stories?

Алгоритмите за Feed и Stories подреждат последните публикации, споделени от тези, които потребителят следва.

Хиляди сигнали се използват за определяне на реда, в който да се показва съдържанието.

Мосери казва, че това са най-важните сигнали в основната въртележка, свързани с Feed и Stories:

Информация за публикацията: Това включва колко популярна е тя, колко харесвания има, кога е публикувана, откъде е публикувана и други общи подробности.

Информация за създателя на съдържание: Това включва колко ангажимент е получил създателят през последните няколко седмици.

Активност на потребителя: Включва сигнали от скорошната активност на потребителя в Instagram, например колко публикации са харесали.

История на взаимодействие на потребителя със създателя на съдържание: Пример е дали потребителят и създателят на съдържание са коментирали публикациите един на друг.

Оттам алгоритмите се опитват да предскажат колко е вероятно потребителят да взаимодейства с публикацията.

Колкото повече аудиторията ви се ангажира с дадена публикация, толкова по-добре се представя тя. За целта аудиторията ви трябва:

- Да прекара няколко секунди на публикацията.

- Да коментира публикацията.

- Да хареса публикацията.

- Да запази публикацията.

- Да посети профила, от който е публикацията.

Има някои случаи, когато алгоритъмът взема предвид и други фактори. Например Feed-a в Instagram ще избегне показването на твърде много публикации подред, публикувани от един и същи профил.

Как работи алгоритъмът на Instagram Explore?

Алгоритъмът на Instagram Explore класира съдържанието в отделна емисия от акаунти, които потребителят вече не следва.

Той работи по подобен начин на основния алгоритъм зa Feed-a, като събира сигнали от публикации, които потребителят е харесвал, запазил или коментирал в миналото.

 

Прочетете още: Как да популяризирам ресторанта си онлайн?