Работи ли рекламата във Facebook?

Работи ли рекламата във Facebook?

Социалните мрежи станаха неразделна част от растежа на бизнеса днес. Ако бизнесът няма присъствие в социалните мрежи, той може да загуби клиентите си. Ето защо намирате дори най-малките от марките, които се опитват да използват социални реклами и ангажираност, за да увеличат обхвата и реализациите си - особено във Facebook. Но много от тези бизнеси питат:

Работят ли рекламите във Facebook?

Към последното тримесечие на 2019 г. Facebook има повече от 2,7 милиарда активни потребители месечно. Това прави Facebook най-популярната платформа в световен мащаб. Независимо дали е за професионална или лична употреба, Facebook е добре приета платформа от широк кръг от хора.

Разбирането как ефективно да се използват рекламите във Facebook сега е по-важно от всякога. Тъй като това е част от почти всяка успешна стратегия за социални медии, жизненоважно е да знаете как вашите публикации могат да се видят от правилните потребители в точното време.

Докато платформата дава възможност на бизнеса да достигне до масова аудитория, почти 62% от маркетолозите казват, че каналът е просто „pay for play“ (плати, за да си в играта) и в крайна сметка всъщност липсва целевия им пазар.

Съгласни ли сме? Абсолютно не.

Това, което работи е да се фокусирате върху разбирането на идеалния Ви клиент. Колкото повече знаете за него, толкова по-лесно ще създадете правилната кампания.

За да увеличите шансовете за получаване на по-висока възвръщаемост на вашата инвестиция, винаги знайте откъде идва вашият клиент, с какво се ангажира най-много и какво е предизвикало покупката му.

Освен общата демография, насочете се към разработване на кампании, които предлагат микро и макро преобразувания въз основа на това къде клиентът е в цикъла на продажбите.

Когато положите усилия да разберете техните нужди, без да сте настоятелни за продажба, автоматично се фокусирайте върху създаването на кампании, които дават стойност на клиента.

Стъпка номер едно, която вие като рекламодател трябва да направите, е да определите целта на вашата рекламна кампания.

Желаете:

1. Да генерирате релевантен трафик към уебсайта или онлайн магазина?
2. Да насърчаване потребителите да взаимодействат с Вашата страница?
3. Да Разширите обхвата на Вашата марка?

Колкото по-ясна цел имате, толкова по-добри резултати ще видите. Може да искате да се придържате към показване на една реклама в даден момент или да експериментирате с множество цели, за да разберете какво ви донася най-високата възвръщаемост на инвестицията.

Сегментирането на аудиторията във Facebook ви позволява да определите как изглежда вашият идеален клиент. Тяхната здрава система след това показва рекламите Ви на потребители, които попадат под определената от Вас демографска информация. С други думи, тези потребители проявяват типа поведение, което сте идентифицирали.

Нека разгледаме различните видове реклами във Facebook, които можете да пускате за Вашия бизнес и как могат да Ви помогнат.

1. Page Likes - Харесване на страница

Първият тип реклама е този, който ще увеличи органичния обхват на страницата ви. Целта на тази кампания е да разшири информираността за вашата марка и какво предлагате. Целта е да насърчите целевата си аудитория да ви последва във Facebook. Моят съвет е да не инвестирате повече от 10% - 20% от бюджета си за този тип реклами. Facebook са ограничили органичното достигане до под 10%, което обезсмисля харесванията на страници.


2. Ангажиране

Тези рекламни кампании помагат най-вече да се насочат към съществуващите потребители (аудитории). Те помагат да се генерира активност във вашия бизнес уебсайт или в мобилно приложение. Можете да използвате тези реклами, за да подчертаете нови функции, нови продукти или просто да пуснете оферта, която да насърчи потребителя да предприеме действие.

Този тип рекламни кампании са най-подходящи за поддържане на вашите съществуващи аудитории. Те им помагат да останат свързани с марката (бранда), а също и да поддържат лоялна общност.

3. Промотиране на публикация

Промотиране или подсилването на публикации във Facebook е задължително, поради факта на ниската дистрибуция на органичен трафик към Facebook страницата ви. Задължително заделяйте бюджет за всяка публикация, която публикувате.

4. Brand Awareness или популяризиране на марката

Понякога най-добрият начин за постигане на повече реализации / продажби е когато уведомите хората за вашата марка.

5. Локализирани реклами

Докато някои фирми се фокусират върху глобалната информираност то има някои, които имат специфични за местоположението цели. Тези кампании се задават, като се използва географското местоположение на вашите клиенти. Насочете ги с персонализирани оферти. Може да се насърчи посещението на магазин или да се възползва от оферта за покупка на продукт.

6. Конверсии в уебсайта

Въпреки че повечето кампании за популяризиране на марката водят до трафик към уебсайта, рекламите за конверсии в уебсайта са различна игра. Те са супер насочени и специфични рекламни кампании. Накратко: те насочват посетителите към определен призив за действие на определена страница на вашия уебсайт или онлайн магазин.

За да получите максимални резултати от тези реклами, опитайте да експериментирате с различни призиви за действия. Вместо да използвате „научете повече“, насочете потребителите си към страница, където те трябва да се регистрират за бюлетин или безплатна пробна версия на продукт / услуга.

7. Кликвания към уебсайта

Ако сте нови в индустрията и едва сега започвате да достигате до клиентите си, кампаниите с кликвания са най-добрият ви залог.

Тези кампании се фокусират върху едно нещо: привличане на трафик към вашия уебсайт. Можете да насочите този трафик към вашия блог, страница с продукти, страница за продажби и др. Идеята е да позволи на клиента да открие какво предлагате, вместо да го тласка към реализация веднага.

8. Промоции за събития

Интерактивното съдържание е това, което се представя най-добре във Facebook. Популяризирането на събития и насърчаването на целевата ви аудитория да участва е чудесен начин да представите своето стойностно предложение.

Но не забравяйте да не обединявате всичките си сегменти в една промоция на събитията. Колкото повече се насочите, толкова по-голяма посещаемост ще генерирате.

Накарайте Facebook реклами да работят

След провеждането на кампании, които се представиха добре както на B2B, така и на B2C пазарите и експериментирахме с различни формати, ето някои от най-добрите практики към които се придържаме. Откраднете тези, ако искате да оптимизирате рекламите си за максимални резултати по отношение на бюджета и ако искате да преминете покрай страховития си въпрос „работят ли рекламите във Facebook“.

1. Първо, насочете съществуващата си аудитория

Придобиването на нов клиент е 10X по-скъпо от ангажирането на съществуващ. Така че защо да губите рекламния си бюджет за получаване на кликвания от студен трафик?

Вашите съществуващи клиенти и последователи е по-вероятно да отговорят положително на реклама. Тъй като те вече знаят какво предлагате, процентите на ангажираност и участие са много по-високи. Което е много по-добре от насочването към нови потребители, които не знаят много за вас или вашия продукт.

2. Провеждане на сплит тестове

Никой от двама души от сегмента на вашата аудитория няма да отговори на същата реклама по желания от вас начин. Докато единият може незабавно да се ангажира с него, другият може да хареса точно публикацията. Останалите може да го споделят в своите кръгове. Ето защо е важно да се раздели тестовете на вашите реклами.

3. Сплит тестове към таргетирането

Освен формата на вашите реклами друг начин да тествате пазара си е да променяте насочването - дори и да е минимално. Дали това е позиционирането на рекламата или офертата, която сте задали, демографските данни / поведението, което добавяте или изваждате, уверете се, че създавате колкото се може повече варианти. Опитайте се да мислите за всека от вариантите, които може да има в сегмента на вашата аудитория.

4. Създайте персонализирана аудитория

Да, насочването във Facebook е едно от най-доброто, когато се опитвате да определите аудиторията си. Но с милиони потребители (в България), как да посочите тези, които всъщност се интересуват от това, което предлага вашият бизнес?

Инсталирайки Facebook Pixel на вашия сайт, можете да създадете персонализирана аудитория въз основа на предишния трафик на уебсайта. Това ви позволява да създадете подобна аудитория във Facebook. Позволява ви автоматично да се свържете с потребителите, които са по-склонни да общуват с вас.

Повечето онлайн маркетинг специалисти са съгласни, че през 2019 г. насочването на аудиторията се увеличава, за да бъде един от най-добрите начини за постигане на реализация? Подобно на сегментирането на вашия имейл списък, създайте сегменти на аудиторията във Facebook, за да създадете съдържание, което да отговаря на интересите на всяка ваша аудитория. Колкото по-подробни са данните за аудиторията ви, толкова по-голяма е възможността да ги ангажирате. И очевидно по-добрата ангажираност означава по-големи шансове за реализация.

5. Използвайте малко или никакъв текст във вашите графични реклами

Забелязали ли сте как дори най-големите фирми използват снимки с висока разделителна способност, контекстуални за кампанията си? С нулев текст върху нея?

Правилото за текстово съобщение на Facebook за 20% за рекламна графика е добре познато правило сред маркетолозите в социалните медии. Колкото по-малък е текстът, толкова по-голям е обхватът на вашата рекламна кампания. Така че, когато създавате тестове уверете се, че в една от рекламните си групи е използвана графика без текст.

6. Включете доказателство

Един хак, който не виждаме много бизнеси да се възползват е социалното доказателство в техните рекламни кампании. Ако искате клиентите да вярват, че ще изпълните това, което обещавате, тогава е необходимо социално доказателство. Чрез просто показване на числа от резултатите, които сте помогнали на другите да постигнат, може да има голяма промяна.

Това може да бъде обикновена кампания, която позволява на аудиторията да знае стойността на използването на вашия продукт или услуга. Можете също така да използвате отзиви от клиенти, които насочват потребителите към вашите продукти или услуги.

7. Наблегнете на емоциите на клиентите

Ако искате истинските хора да взаимодействат с вашия бизнес, докоснете се до тяхната психология и предизвикайте емоции, които ги подтикват да предприемат действия. Вместо да подчертавате стойността на вашия продукт, фокусирайте се върху използването на реклама, която да е емоционална за потребителя.

Заключението на това дали Facebook рекламата работи

Сега знаете отговора на „работи ли рекламата във Facebook“? Да, и в това няма абсолютно никакво съмнение.


Ако се интересувате някой да управлява рекламните ви кампании във Facebook, свържете се нас на тел: 0895 79 69 04 или пишете в контактната ни страница.