
Facebook променя начина на класиране на новините, за да даде приоритет на оригиналното отчитане и прозрачното авторство, заяви платформата днес в публикация в блога.
Промяната се основаваше на обратна връзка, която Facebook получи в своите потребителски проучвания, които показват апетит за по-достоверни и информативни новини. Платформата работи с академични експерти и издатели на новини, за да създаде процеса, чрез който ще бъде идентифициран оригиналното отчитане.
Промяната се основаваше на обратна връзка, която Facebook получи в своите потребителски проучвания, които показват апетит за по-достоверни и информативни новини. Платформата работи с академични експерти и издатели на новини, за да създаде процеса, чрез който ще бъде идентифициран оригиналното отчитане.
„Оригиналното отчитане играе важна роля в информирането на хората по целия свят, от разбиването на новина, до създаването на задълбочен разследващ доклад, разкриване на нови факти и данни, споделяне на критични актуализации по време на криза или излъчване на доклади на очевидци“, пише Facebook. „Тази важна журналистика отнема време и опит и искаме да гарантираме, че тя е приоритетна във Facebook.“
Съдържанието от новинарски източници, което потребителите или техните приятели следват, все още съставлява по-голямата част от историите във емисията на потребителя. Но когато има много истории на подобна тема, историята с оригинално отчитане и прозрачно авторство ще бъде приоритетна.
Истории от източници, които не предоставят прозрачна информация за редакционния персонал на издателя, ще бъдат демотивирани, стратегия, основана на стандартите за прозрачност на редакцията от организации като Global Forum for Media Development, Reporters Without Borders’ Journalism Trust Initiative, SOS Support Public Broadcasting Coalition and the Trust Project.
Facebook очаква, че повечето издатели на новини няма да видят значителни промени в разпространението на техните истории в платформата в резултат на тази промяна.