4 маркетингови показатели, които всеки трябва да измерва.

Иван Георгиев

от Иван Георгиев

05.03.2023

Дигиталния маркетинг е непрекъснато развиващ се свят, така че винаги трябва да сте запознати с нова информация, тенденции и практики. Показателите, които бяха важни преди една или две години, днес може да не са толкова актуални. Ако искате да сте в крак с най-новите тенденции в показателите и да усилите дигиталния си маркетинг, ето четири показатели за дигитален маркетинг, които трябва да измервате. Разбира се освен тези четири показателя има куп други метрики, които можете да използвате. За някои от показателите ще се наложи да използвам имената им на английски поради невъзможността ми да ги преведа и да звучат добре.

1. Мобилния трафик

Сега повече от всякога потребителите прекарват много време на своите мобилни устройства и телефони. Всъщност от 2018 г. над 52% от целия трафик на уебсайтове в световен мащаб е генериран чрез смартфони.

Хората правят всичко на своите смартфони и таблети, независимо дали пазаруват онлайн, резервират самолетни билети или хотелски стаи. Ето защо е важно да проследявате мобилния си трафик. Процентът от общия ви уеб трафик, който произхожда от мобилни устройства би трябвало да е над 50%.

Ако вашият уеб сайт или онлайн магазин генерира нисък мобилен трафик, една от възможните причини може да е, че той не е оптимизиран за мобилни устройства. В такъв случай е необходимо да седнете с екипа си за разработка и да определите области на уебсайта си, които могат да бъдат подобрени.

2. Cost per lead

Това е цената, която сте платили за всеки "lead" генериран чрез Вашия онлайн магазин или уеб сайт. Facebook ads както и Google ads предлагат измерване на цената на всеки "lead" на Вашата кампания. В зависимост от сферата, в която се намира Вашия бизнес цената на "lead" може да е различна. Колкото по-ниска е цената, то толкова по-ефективна е Вашата кампания.

3. Close ratio

С "Close ratio" показателя можете да измерите колко процента от Вашите "leads" се превръщат в реални продажби (conversions). Ако процента е много нисък е хубаво да се замислите защо потребителя достига до продукта или услугата, но не го купува / поръчва. Можете да изчислите Вашия "close ration" по следната проста формула.

брой продажби (conversions) ÷ брой "leads" x 100 = % "Close ratio"

4. Exit rate

Това е процентът на Вашите посетители, които излизат от конкретна страница, след като посетят няколко други страници на вашия уебсайт или онлайн магазин. Изходите никога не трябва да се бъркат с "bounce". "Bounce" се случва, когато потребител напуска уебсайта или онлайн магазина Ви, веднага след като е видял само една страница. Изходите се отчитат само след като потребителят прегледа повече от една страница в сесия, преди да избере да излезе от конкретна страница. Разберете кои страници са с най-голям процент на изход и се опитайте да ги подобрите.

 

Още от журнала

icon-swipe
КОНТАКТИ