5 тенденции в дигиталния маркетинг за 2022

Update.bg

от Update.bg

27.01.2022

Началото на всяка нова година е съпроводено от нови тенденции във всяка сфера. За да не бягаме и ние от тренда, решихме да представим 5 основни тенденции в дигиталния маркетинг за настоящата 2022. Кратки видеа – видео трендовете вървят стремглаво нагоре. Знаем, че потребителското внимание е все по-трудно за задържане и при километрите ежедневно скролване е все по-малко вероятно потребителят да се спре на статично изображение. Освен, ако не е наистина добро. Instaram reels, story-та и все по-нашумяващите видеа в TikTok, а и навлизането на IGTV се котират все повече. От гледна точка на B2C и инфлуенсърите, видеата вече са на второ място по най-висок ROI. Данните сочат, че 33% от B2C маркетьорите инвестират в подобен вид съдържание, а 1/3 от тези, които още не са инвестирали, ще го направят през 2022. Това ни води и до следващия развиващ се тренд.


Инфлуенсър маркетинг

Инфлуенсър маркетинга доказа, че може да бъде ефективен дори по време на криза. Проучванията на Forbs показват, че взаимодействията с инфлуенсърите и най-вече що се отнася до платформата TikTok ще нарастват неимоверно през 2022. Платформата бе създадена предимно за младата аудитория, но днес тя вече разширява своя обхват и в нея можем да наблюдаваме развитието дори на големи мебелни брандове.

 

Аудио съдържание и подкаст 

Взабързаното ежедневие нараства и трендът към аудио форматите – аудио книги, подкасти и формати, които могат да се слушат „на крак“. Нараства и значението на платформи като Clubhouse, където всеки може реално да се включи или просто да слуша разговори на важни за него теми като маркетинг, криптовалути, бизнес решения и много други. В САЩ през изминалата година потребителите са изслушали близо 15 млрд. часа в подкаст формати, което е с 25 % повече от 2020.

 

Маркетинг в Метавселената

Както вече ви разказахме, Метавселената предстои да се превърне в един нов свят не просто на преживявания, а изцяло нова платформа за развитие на бизнеса. Марки като The Vans, Gucci, Disney, Hundai, Coca-Cola, Nike, Microsoft и др. вече заемат своето място в новия свят и се възползват от ниските разходи. Какво още чакате? NFT и блокчейн – един нов свят не може да съществува без нова валута. В пространство, където събирането и „търгуването“ с информация е едни от важните аспекти NFT и блокчейн заемат изключително сериозен дял. Валидирането на стоки, продукти и услуги в един свят, където всичко може да се копира, е от изключително значение. Защото всеки търси оригинала. Брандовете вече използват успешно NFT за повишаване на brand awareness, за разширяване на аудиторията, за достигане до нови пазари. Дигиталният маркетинг главоломно се стреми напред и гони новите тенденции. Така че не изоставайте.

Ако имате нужда от помощ с изработката на уеб сайт или поддръжка на социални мрежи не се колебайте да се свържете с нас при първа възможност.

КОНТАКТИ