Boost post or Facebook Ad – как да изберем?

Update.bg

от Update.bg

19.05.2022

Случвало ли ви се е някой да ви каже: „Абе, пуснал съм тук една реклама във Фейса, ама нещо не върви, само пари ми изяжда“?, защото на мен честичко ми се случва да го чувам от хора, които хал-хабер си нямат що е това Ads Manager или изобщо, че Facebook има някакви по-дълбоко скрити инструменти и възможности. Но тогава ние, дигиталните агенции нямаше да имаме работа, нали така? Та, днес ще си поговорим малко за това каква е разликата между подсилване на пост и реклама във Facebook. Защото общо взето обикновения човек приема всяко нещо в социалките за реклама – от собствения си статус до решерването, например. И в някакъв степен е прав, защото все пак вие сте видими за аудиторията и то дори безплатно. Но понятието „реклама“ тук се възприема в различен контекст. Boosted Post, на бълг. подсилен, спонсориран или още, широко използваното, буустнат пост е възможно най-бързият начин финансово да подкрепиш свой съществуващ пост да достигне до по-голяма аудитория. Тъй като е най-бързият и лесно достъпен начина за потребителя да си пусне реклама, всеки смята, че това е напълно достатъчно, за да бъде успешен в развитието на своята страница.

 

Дали обаче това е така?

Facebook Ad или т.нар. още кампания е малко по-различно животно. Това е доста по-обмислена кампания, създадена в рамките на Facebook Ads Manager, която ви позволява да избирате от множество опции, които не са налични при обикновеното буустване на пост. Тук възможностите за действия и таргетиране са доста по-широки, а целите за постигане, доста по-конкретни. Реално, това което обичам да казвам за буустването е, че то е създадено за обикновения потребител, който си мисли че с него ще спечели, а всъщност повече хвърля парите си на вятъра. Казвам го смело и отговорно, тъй като неотдавна направих един експеримент с реклама за мой приятел. Самият той винаги промотира събитията си с бууст. Като junior в моята област, който само беше чел и чувал за разликите, плахо му заявих, че според мен много по-добре за него ще е да направим Brand Awareness кампания (ставаше въпрос за нова начинаеща група по танци). Понеже той е малко скептичен, държеше на подсилването, но се съгласи да пробваме. Бюджетът беше нисък (за съжаление нямам достъп до акаунта в момента, ще говоря малко по спомен), но беше минимумът от 1$ на ден за 13 дни. Настроих кампанията, но понеже както казах, приятелят ми е малко по-странен типаж, вечерта поиска да я спрем и да го направим със спонсориране на Event-а. Още тогава видяхме, че кампанията беше изхарчила 1.10 $ и беше достигнала 1000 души. Като сами можете да сметнете тук, че цената на резултат беше 0.11$. Самата визия не беше нищо особено – корицата на ивента и линк, който води към ивента с copy – „Нова начинаеща група по кизомба в Бургас“. Всичко беше изключително просто. Без някакви големи стратегии и т.н.

Както споменах, вечерта решихме все пак да заложим на вече изпробвания от него метод и да подсилим самия ивент. За останалите 12 дни и с 12 $ достигнахме близо 4500 души, при цена на резултат 0.36 $. Реално в залата на урока наистина имаше поне 30 души, но тъй като познавам нисшата, знам че тук с тази сума пари можеше да докара поне още минимум 10. Реално boost post действа за всеки, който цели в най-общи линии да достигне до широката аудитория. Но това, което аз виждам е, че цената в тази ситуация е по-висока, отколкото при Facebook Ad. Ако говорим за обикновено потребител, който цели минимална извесност или просто леко да подсили присъствието си онлайн – ок, проблеми няма. Но когато говорим за бизнес не може да се отнесем толкова лекомислено само с подсилването на един пост. Реално буустът би бил полезен на органичен пост, който е достигнал определено високо органично съдържание и може да се използва, за да продължи да се повишава неговото показване. Дори самият Facebook понякога ви подканва да подсилите конкретен пост, който се представя добре. В такива ситуации дори с минимален бюджет, това би било добре дошло.

Ето и накратко характеристиките на двата типа спонсориране в социалката:

 Boost post or Facebook Ad – как да изберем?

 

Таблица 1 BOOSTED POST vs. FACEBOOK AD

И ако все още не ви е станало много ясно, качваме ето тази табличка и се надяваме, че всичко мъгляво е изчистено. Ако имате още въпроси или нужда от настройване на рекламата, или друг тип услуга, вижте с какво може да сме ви полезни от Update.bg и не се колебайте да ни потърсите.

КОНТАКТИ