Moodboard + digital marketing = BFF

Update.bg

от Update.bg

24.03.2022

Digital marketing използва много инструменти, с които да предоставя на потребителите всичко онова, от което имат нужда. Важно е неговите пчелички, а именно – ние, маркетьорите, да ги познаваме и да знаем как да ги използваме. Та, един такъв много готин tool е moodboar-ът.

Що е то moodboard?

Т.нар. moodboard (или дъска на настроенията) в най-общи линии представлява композиция от визуални елементи – изображения, графики, текстови образци, илюстрации, цветови схеми, анимации и т.н, които придават определено настроение и служат като инструмент за вдъхновение. Елементите следват определна тематика и могат да се превърнат в успешен презентационен материал.

 

Кога ни е нужен?

Moodboard-ът може да се използва в различни ситуации:

За координация на работата в екипа.

При изграждането на нов проект винаги е нужно да се тръгне от един общ план, схема, по която да се върви. Moodboard-ът е арт изображението на тази схема, което позволява на екипа да Съгласъва действията си и да следи процеса на работа. Създаването на табло на настроенията в началото на проекта може да помогне за намаляване на разходите по него. Ако работите с голям екип (а за една реклама това е така – копирайтъри, графични дизайнери, маркетьори и т.н), трябва всички да разбират посоката, в която е насочена рекламата ви. Рекламните табла са начин всички да бъдат на една и съща страница – и да се Уверите, че всички разбират накъде отивате с рекламата или кампанията си.

Освен това таблото за настроение може да даде насока и визия за допълнителни проекти – помагайки ви да поддържате последователен външен вид и по-въздействащо брандиране в различните кампании.

 

За работа с клиента

Той създава много ясна визуална съгласуваност не само в екипа, но и между клиента и агенцията. Не е чудно, че в проектите за визуална идентичност специалистите обикновено създават moodboard и го споделят с клиента, преди да създадат първата версия на логото, например. Таблото за настроение е наистина страхотен начин да включите клиента в творческия процес, което го кара да придобие по-голямо доверие във вашата работа. Освен това той може значително да намали риска от рефакторинг, като ви спести време и пари.

 

Advertising moodboard

Когато говорим за digital marketing, говорим и за advertising moodboard. В този случай композицията от визуални елементи (като изображения, типография и цветове) ръководи процеса на проектиране на единична реклама или на по-всеобхавтна рекламна кампания. Рекламните табла за настроение могат да се използват за всякакъв вид реклама или кампания – от социални медии до банерни реклами, от реклами в списания до билбордове. Ако имате идея за реклама, кампания или платформа, можете да използвате рекламно табло за настроение, за да вдъхновите идеи и да управлявате процеса на проектиране. Те служат като визуален инструмент за бързо информиране на другите за цялостното „усещане“ (или „поток“) на дадена идея.

 

Social media marketing

Таблото с мотиви може значително да улесни създаването на материали за социални мрежи, уебсайтове и различни действия в областта на цифровия маркетинг. Добрият moodboard, освен че вдъхва живот на брифинга, гарантира, че резултатът от проекта ще излезе такъв, какъвто се очаква. Той създава много ясна визуална съгласуваност не само в екипа, но и между клиента и агенцията. Не е чудно, че в проектите за визуална идентичност специалистите обикновено създават moodboard и го споделят с клиента, преди да създадат първата версия на логото, например.

 

Branding

Обикновено таблото за настроение се основава на посланията на марката или на уникалното предложение за стойност, а оттам вероятно ще се превърне в ръководство за стил, което дава на марката основа, от която да се ръководи при създаването на нови маркетингови материали, продукти и др. Наличието на табло с идеи за вашата марка гарантира, че всички маркетингови и рекламни материали са последователни и представят едно и също послание. Съставяне на такова табло, без значение с каква цел, може да спести време и усилия, като същевременно гарантира, че в процеса на работа ще стигнете до заветната цел – успешно завършване на проекта.

 

Как ни помага?

Подобрява ефективността. Подпомагайки работата в екипа и улеснявайки комуникацията с клиента, moodboard-ът създава необходимата изходна точка за протичането на работния процес и спестява излишната загуба на време и енергия. Проектирането и разработването на реклами отнема много време. Създаването на табло с рекламни нагласи ви позволява да съберете външния вид/усещане/идея на рекламата и да я споделите с клиента или екипа си, преди да преминете през дългия процес на проектиране. По този начин можете да сте сигурни, че сте на прав път – и да не губите много време и енергия за проектиране на реклама, която не е на място.


Улеснява сътрудничеството
Таблото за настроение позволява ясно да се изложат принципите на дизайна на марката, което улеснява всеки член на екипа да създава материали, съответстващи на цялостната марка.


Спестява се време
Таблото за настроение помага да се изгради библиотека от одобрени изображения, шаблони и шрифтове, като по този начин се спестява време за управление на мненията и одобренията. Вместо да прекарвате време в обсъждане на вида, който трябва да има дадена печатна реклама, таблото за настроение помага да се направлява процесът, като посланието ви се разпространява по-бързо на пазара.


Изгражда се силна визуална рамка
Когато външният вид и усещането за вашата марка са ясно предадени на екипа ви, това прави всяко решение, което засяга имиджа на марката ви, безсмислено. Можете да разчитате на таблото за настроение за вдъхновение и насоки. Разработването на табло с идеи е неразделна част от процеса на изграждане на марката. Направете работата предварително и спестете време, пари и разочарование при бъдещи маркетингови проекти.


Действа като източник на вдъхновение
Успешната реклама е свързана с измислянето на нови концепции и идеи. Процесът на съставяне на табло с настроения и търсене на изображения може да вдъхнови екипа ви и да раздвижи творческите му сокове – което от своя страна може да му помогне да предложи нови, иновативни идеи. Рекламните табла за настроение са задължителен компонент на всяка успешна рекламна стратегия. Te не просто улесняват, а водят работния процес по една утъпкана, права пътека, с възможно най-малко препятствия.

Ако искате и вашия бизнес да бъде в крак с тенденциите, свържете се с нас.

Още от журнала

icon-swipe
КОНТАКТИ