Трябва ли ми дигитална агенция?
от Иван Георгиев
05.03.2023
Може би често се питате "Трябва ли ми дигитална агенция?" и какво ще ми помогне тя. Аз като основател на дигитална агенция Update.bg често отговарям на този въпрос.
Наемането на дигитална агенция със сигурност ще Ви помогне в откриването на нови клиенти, както и до реализирането на повече продажби.
С какво ще Ви помогне дигиталната агенция?
Всяка дигитална агенция би могла да помогне със следните основни точки:
1. Маркетинг в социалните мрежи Facebook и Instagram (най-използваните в България). Чрез социалните мрежи се достига до висока разпознаваемост на бранда. Освен разпознаваемост през последните няколко години Facebook започна да предлага различни инструменти за постигане на цели. Успешното внедряване на "Pixel" и различните "Events" помагат за прецизното таргетиране на потребителите и тяхното ангажиране. Вече могат да се ползват куп инструменти за маркетиране и ремаркетиране във Facebook, които успешно продават.
2. SEO - Оптимизация в търсачките. Ако разполагате с уеб сайт или онлайн магазин не забравяйте за Google. Потребителя търси в Google за да закупи продукт или наеме услуга.
3. Реклама в Google ADS (до скоро Google Adwords). Платена реклама в Google търсене, дисплейната мрежа на Google, Gmail, както и в YouTube.
4. Email маркетинг. Маркетиране и ремаркетиране на вече ангажирани потребители към бранда. Съществъват вече доста платформи за email маркетинг, като всички предлагат безплатна версия.
5. Добра стратегия за Вашия бизнес. На последно място, но най-важното. Без добра стратегия горе изброените неща за излишни.
Ако искате бизнеса Ви да бъде добре дигитално представен и Вие да се грижите за това ще е необходимо да инвестирате около 24 000 лв / годишно. Това е средната заплата на специалист по дигитален маркетинг в България, зависи от района разбира се. Отделно ще Ви се наложи да си наемете графичен дизайнер и анализатор, за да създадете добър екип. Поради тази причина повечето компании предпочитат да наемат дигитална агенция, която да се грижи за тях.
Какви видове дигитални агенции има на пазара?
"Niche" дигитални агенции - те са тясно специализирани в дадена ниша, примерно Facebook. Фокусирани са изцяло върху платформата. Ако бизнесът Ви има нужда само от Facebook маркетиране или имате нужда от помощ с платформата под каквато и да е форма този тип дигитална агенция ще се справи перфектно, но ако Ви се наложи да оптимизирате уеб сайта или онлайн магазина ще е необходимо да потърсите друга агенция.
"Full Service" дигитални агенции - това са агенции, които менажират всеки един аспект от дигиталното Ви присъствие - уеб разработка, копирайтинг, маркетинг в социалните мрежи, SEO & SEM, фотография, графичен дизайн.
Каква дигитална агенция да наема?
Излишно е да казвам, че само Вие можете да направите такава преценка. Първото нещо, което трябва да направите е да обмислите добре целите на Вашата компания. Разбира се "Niche" агенциите са за предпочитане заради по-ниските такси. Ако Вашата аудитория е примерно във Facebook, намерете подходяща агенция с опит в платформата. Ако искате бранда Ви да присъства и да бъде достъпен в няколко канала едновременно, независимо дали е платено търсене, дисплейна реклама, email маркетинг или в различни социални мрежи, тогава най-добрият вариант ще бъде да немете "Full Service" дигитална агенция.